torsdag 20 januari 2011

Från VD:s vardag - my everyday life at work

Har funderat en del fram och tillbaka om jag ska skriva bloggen på svenska eller engelska. Att jag börjat skriva på engelska beror helt enkelt på att jag kan se att min blogg har många internationella besökare, och är också en följd av att vi bestämt oss för att rikta in oss ännu mera på att berätta vad som händer här och nu inom svensk design för övriga världen. Min blogg handlar ju i princip bara om min vardag i arbetet, och jag vill dela med mig till er som är intresserade av vad som händer inom Svensk Form, vilka jag möter, sånt jag hör och ser  och tänker i relation till jobbet. En del med endast intern relevans, en del med större intresse. Har också fått kommentarer både för och emot engelskan. Därför har jag nu bestämt mig att mixa språken.

From now on, I will write my blog mainly in Swedish, but try to make a short summary in English, since I have noticed that I have many international readers as well. The aim of this blog is quite simply to share some images, impressions and insights from my everyday life at Svensk Form and Form Magazine with you readers. Nothing more than that.

Emilia taking a crash course in our new webb tool Apsis - on how to make enquiries among our members, corporate pool and producers for example. Our ambition is to keep close contact with our best friends and to listen to your opinions


Boris Vasic is our new editorial assistant at Form, and will keep us all organized and stuctured. Welcome Boris - to an intensive - and perhaps confusing - first week!

Inga kommentarer: